Zarządzanie czasem - skuteczny plan i realizacja zadań

Cel edukacyjny:

Nabycie praktycznych umiejętności planowania i organizacji czasu pracy, określania priorytetów, zarządzania własnym czasem, umiejętności pracy pod presją czasu, likwidacji czynników zakłócających pracę.

Dla kogo:

  • dla wszystkich osób, którym zależy na poprawieniu swojej efektywności w zakresie zarządzania czasem.

Program:

1. Czym jest czas – znaczenie efektywności we współczesnej rzeczywistości:

  • wymiar uważności,
  • wartość czasu i straconych złotówek,
  • wartość kompetencji vs wartość pracy.

2. Analiza obecnego stylu pracy:

  • ocena produktywności osobistej vs rezultaty,
  • dbałość o work life balance,
  • nastawienie do pracy i zadań,
  • chaos i uporządkowanie.

3. Pozytywne i negatywne nawyki wpływające na naszą efektywność:

  • terminowość a spóźnianie, prokrastynacja,
  • porządek a chaos,
  • planowanie rezerw czasowych,
  • planowanie bloków/interwałów czasowych  – nie przeszkadzać,
  • kultura korespondencji mailowej (katalogi, temat, czas reakcji),
  • lista to do (lista do wykreślania zadań),
  • technika POMODORO,
  • technika KANBAN,
  • metodologia KAIZEN.

4. Złodzieje czasu – przyczyny oraz sposoby na radzenie sobie z nimi:

  • rozpraszacze: telefon, komunikator, mail.

5. Moi złodzieje czasu – praca na przykładach uczestników: 

  • ucieczka w inne zadania,
  • firmowy small talking jako argument firmowych relacji,
  • herbaciano/kawowe wycieczki,
  • social media, 
  • telefon do/od przyjaciela,
  • zbędna biurokracja,
  • chaos i wieczne porządki biurko/pulpit/katalogi,
  • prywata.

6. Prokrastynacja – odkładanie spraw na później – konsekwencje stosowania nawyku: 

  • presja czasu jako czynnik motywujący lub demotywujący,
  • zagrożenia prokrastynacji,
  • proces transformacji.

7. Efektywne wyznaczanie celów wg : techniki 3xP, SMART, NMW:

  • omówienie technik 3xP,
  • omówienie techniki SMART,
  • omówienie techniki  NMW – “nie ma wymówki” lub “No MATTER WHAT” (bez względu na wszystko):
    • postaw cel, 
    • ustal datę finalizacji!,
    • co dokładnie dziś zrobisz i o której godzinie, żeby go zrealizować? 
    • REALIZACJA.

8. Rozróżnienie zadań wg macierzy Eisenhowera.

9. Narzędzia do zarządzania czasem i zadaniami w firmie: 

  • kalendarz online, 
  • Evernote,
  • ASANA,
  • Trello.

10. Analiza własnych kompetencji w zakresie planowania- metody, techniki i zasady zarządzania czasem:

  • fotografia dnia pracy,
  • krzywa wydajności REFA,
  • efekt piły, 
  • koncepcja jedna rzecz,
  • zjedz tę żabę,
  • metoda cięcia na kawałki,
  • zasada 2 minut,
  • wycena wartości czasu.

11. Zarządzanie czasem we współpracy z innymi – delegowanie sposobem na zwiększenie efektywności zarządzania swoim czasem:

  • czas jako wartość i poszanowanie kultury szacunku dla czasu innych i swojego,
  • na czym polega sprawiedliwość w delegowaniu zadań,
  • problemy z delegowaniem zadań i jak sobie z nimi radzić.

Szkolenie dwudniowe – 16 godzin.