Poziom I - TECHNIKI SPRZEDAŻY - sprzedaż B2B

Cel edukacyjny:

Po warsztacie zdobędziesz wiedzę z zakresu:

  • wykorzystywania narzędzi sprzedażowych,
  • świadomości funkcjonowania procesu sprzedaży,
  • wpływu emocji na proces sprzedaży i relacje z klientami,
  • organizacji pracy handlowca pod kątem procesu sprzedaży.

Dla kogo:

  •  szkolenie przeznaczone jest nowo awansowanych specjalistów ds. sprzedaży,
  • handlowców, chcących zaaktualizować wiedzę z zakresu technik sprzedaży,
  • zespołów sprzedażowych łączących doświadczonych i początkujących handlowców jako forma edukacyjno-integracyjna, wsparta wymianą doświadczeń.

Program:

1. Umiejętności nowoczesnego sprzedawcy:

  • nawigacja własnych przekonań i nastawienia w procesie sprzedaży,
  • rola asertywności w kształtowaniu argumentacji negocjacyjnej,
  • (auto) motywacja i pro aktywna postawa – metody budowania i utrzymywania w trudnych warunkach (długookresowych terminach, okresach kryzysu),
  • konsekwencja i samodyscyplina jako kluczowe czynniki warunkujące skuteczność.

2. Jak przerodzić pierwszy kontakt w trwałą relację na linii sprzedawca-klient:

  • papierek lakmusowy pierwszego wrażenia – reguła 15 sekund,
  • etyka sprzedaży w budowaniu wiarygodności i autentyczności, 
  • strategia relacji z klientem,
  • komunikacja – jako narzędzie wpływu w budowaniu efektywnej strategii sprzedażowej.

3. Klient – rozpoznanie i klasyfikacja:

  • ustalenie decydentów korelujących ze sprzedawaną usługą/produktem,
  • kluczowe obszary i cykl działania klienta vs potencjalne potrzeby,
  • język wartości w komunikacji sprzedażowej,
  • top lista najważniejszych pytań sprzedażowych,
  • kategoria potrzeb: rozwiązanie problemu, wygoda, inwestycja rozwojowa.

4. Konstrukcja i sprzedaż oferty:

  • 5 zasad budowania dobrej oferty i sposób jej prezentacji,
  • w jaki sposób budować wartości dla klienta w oparciu o cechy i korzyści produktu lub usługi,
  • narzędzia zwiększające sprzedaż – stosowanie rozwiązań cross i up- sellingowych.

5. Obiekcje klienta – Twój sprzedażowy Yoker:

  • co kryje się w zastrzeżeniach klienta,
  • rodzaje obiekcji klienta i dialog z nimi,
  • eliminacja zastrzeżeń klienta – jak to zrobić z klasą?
  • obrona ceny – sprzedaż poprzez wartości,
  • konkurencja – groźny przeciwnik czy zdrowa rywalizacja.

6. Finalizacja sprzedaży:

  • sygnały gotowości zakupu a ich brak  –  co robić?
  • uzyskanie decyzji/ deklaracji klienta – kiedy tak nie zawsze oznacza “tak”,
  • odmowa klienta – przełamywanie barier,
  • metody zamykania sprzedaży.

7. Opieka  posprzedażowa i reklamacje:

  • klient w natarciu – ostra krytyka i sposoby reakcji,
  • rozpoznawanie i radzenie sobie z naciskami ze strony klienta,
  • kontrola sytuacji w obliczu negatywnych emocji  i  stresujących okoliczności.

Szkolenie dwudniowe – 16 godzin.