Poziom II - Rozwój kompetencji sprzedażowych – wpływ na efektywność działu handlowego

Cel edukacyjny:

Po warsztacie zdobędziesz wiedzę w zakresie:

  • koniecznych kompetencji na stanowiskach sprzedażowych,
  • świadomości, które kompetencje wymagają rozwoju.

Dla kogo:

  • szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów zespołów sprzedażowych,
  • specjalistów ds. sprzedaży, dla których klientem jest obszar B2B ze strategią sprzedaży doradczej.

Program:

1. Definicja kompetencji:

  • holistyczny podział kompetencji i typologia wg F.delamare Le Deist i J. Wintertona (poznawcze, metakompetencje, funkcjonalne, społeczne),
  • struktura kompetencji pracowniczych,
  • charakterystyka najważniejszych kompetencji sprzedażowych (praca z grupą).

2. Role sprzedawców :

  • ukierunkowane na poprawę skuteczności i przypisane do nich stanowiska,
  • ukierunkowane na poprawę wydajności i przypisane do nich stanowiska,
  • kompilacja ukierunkowania na poprawę skuteczności i wydajności.

3. Cechy i umiejętności handlowców:

  • określenie różnic pomiędzy cechami a kompetencjami,
  • ustalenie poziomu jakości pomiędzy dobrym a wybitnym handlowcem.

4. Zarządzanie własnym potencjałem:

  • umiejętność planowania i prognozowania sprzedaży,
  • sztuka odpuszczania tzw. “pustego przebiegu”,
  • dbałość o lejek sprzedaży i obiektywna ocena szans sprzedażowych,
  • dbałość o jakość sprzedaży: wysokość sprzedaży i efektywną realizację,
  • dbałość o etykę sprzedaży.

5. Realna ocena potencjału klienta: 

  • analiza danych i faktów,
  • dotarcie do prawdziwych obiekcji klienta,
  • praca na wartościach i korzyściach.

6. Statystyka w dziale sprzedaży:

  • konsekwencja działań, analiza i wnioski,
  • otwartość na zmianę dotychczasowego sposobu działania,
  • umiejętność wdrażania zmian.

7. HANDLOWIEC PRZYSZŁOŚCI – czego oczekuje obecnie rynek.

Szkolenie dwudniowe – 16 godzin.