Usługa rekrutacji skierowana do pracodawców, którzy:
- nie mają przestrzeni czasowej na realizacją pełnego procesu rekrutacji ,
- nie mają pracowników z umiejętnościami i kompetencjami rekrutera,
- dla firm, które poszukują pracownika na nowo tworzone stanowisko pracy,
- dla firm, których procesy rekrutacji nie przynosiły efektu w postaci napływu ofert lub spotkań rekrutacyjnych,
- dla firm, które mierzą się z rotacją.
Opcjonalnie usługa onboardingu:
- dla firm, które dotychczas nie stosowały kultury onboardingu,
- dla firm, które nie mają przestrzeni czasowej do realizacji onboardingu,
- dla firm, które chcą pozyskać wiedzę z zakresu realizacji procesu onboardingowego,
- dla firm, które chcą ograniczyć ryzyko utraty pracownika po okresie próbnym.
Krok 1 : Spotkanie – omówienie procesu rekrutacji.
Podczas wspólnej rozmowy zapoznam się ze specyfiką Twojej firmy, poznam Twoje potrzeby oraz oczekiwania, wspólnie określimy pożądany profil kandydata i wymagania względem niego oraz budżet :
- określenie kompetencji kandydata z podziałem na twarde i miękkie,
- ustalenie kompetencji kluczowych i pożądanych,
- ustalenie oczekiwań wobec kandydata w zakresie doświadczenia,
- określenie obowiązków kandydata i sposobu rozliczania,
- określenie oferty finansowej i pozafinansowej dla kandydata,
- określenie terminu zatrudnienia.
Krok 2 : Realizacja procesu rekrutacyjnego.
Na podstawie otrzymanych informacji przygotuję oraz opublikuję ogłoszenia rekrutacyjne, a także rozpocznę działania „direct search”. Zweryfikuję otrzymane CV, przeprowadzę I etap rozmów kwalifikacyjnych z kandydatami i przedstawię Ci rekomendowanych kandydatów do II etapu, a Ty zdecydujesz, kogo ostatecznie zatrudnisz do swojej firmy:
- pozyskiwanie CV zgodnych z profilem kandydata,
- selekcja CV + rozmowy wstępne ( I etap),
- rekomendacja CV wg ustalonych kryteriów wyboru,
- ustalenie spotkania rekrutacyjnego u docelowego pracodawcy,
- ustalenie terminu decyzji i wiążącej odpowiedzi.
Krok 3 – opcjonalnie: Onboarding - zaplanowanie procesu wdrożenia nowego pracownika.
Okres próbny jest czasem weryfikacji współpracy dla obydwu stron po którym następują decyzje o kontynuowaniu współpracy lub jej zakończeniu. To też niezmiernie ważny etap dla pracownika i pracodawcy pod kątem efektywnego i właściwie przeprowadzonego wdrożenia.
Pominięcie tego etapu lub niewłaściwe jego zaopiekowanie np. z braku czasu, braku standardów wdrożenia lub przekazanie odpowiedzialności za wdrożenie innemu pracownikowi z jednoczesnym brakiem weryfikacji poprawności jego przebiegu ma wpływ na efektywność pracy nowo zatrudnionej osoby i ta odpowiedzialność za wyniki jest również po stronie pracodawcy.
Dobrze zaplanowany i wdrożony onboarding niesie ze korzyści po obydwu stronach zarówno dla pracownika jak i pracodawcy – wpływa znacząco na jakość pracy zatrudnionej osoby, jej motywację i zaangażowanie.
Pomogę Ci skutecznie przygotować i zaplanować plan wdrożenia pracownika:
- żeby maksymalnie ograniczyć ryzyko utraty pracownika,
- dla satysfakcji i chęci kontynuacji współpracy po obydwu stronach,
- był maksymalnie zaopiekowany pod kątem wiedzy dotyczącej nowego stanowiska w celu ograniczenia niewystarczającej efektywności niebędącej od niego zależnej /niezależnej od niego.